Η Λειτουργία της Διεπιστημονικής Ομάδας για Άτομα με Δ.Α.Φ. στην Εκπαίδευση και σε Κλινικό Πλαίσιο: Ατομική και Κοινοτική Παρέμβαση

Κωδικός Μαθήματος:

ΜΥ (ΙΙ) 2.2

Εξάμηνο:

Ειδίκευση 2

Κατηγορία:

ΜΕ

Ώρες:

39

Μονάδες ECTS:

6


Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  • Αναγνωρίζουν τις εννοιολογικές διασαφηνίσεις και τους ορισμούς που σχετίζονται με τη διεπιστημονικότητα
  • Περιγράφουν την ιστορική πορεία της διεπιστημονικότητας μέσα στο χρόνο
  • Ανακαλύπτουν εκπαιδευτικές πρακτικές και προγράμματα που αφορούν τη διεπιστημονικότητα
  • Τεκμηριώνουν την αναγκαιότητα ύπαρξης μιας διεπιστημονικής ομάδας για άτομα με ΔΑΦ
  • Περιγράφουν τις ειδικότητες που σχετίζονται με τη διεπιστημονική ομάδα στη ΔΑΦ και να εξηγούν το ρόλο καθεμιάς από αυτές
  • Αναλύουν το μοντέλο έξι βημάτων για τη σύσταση μιας διεπιστημονικής ομάδας για ένα παιδί με ΔΑΦ
  • Εφαρμόζουν το μοντέλο των έξι βημάτων σε μελέτες περίπτωσης
  • Εντοπίζουν και να εφαρμόζει καλές πρακτικές και κατευθυντήριες οδηγίες για τη διεπιστημονική συνεργασία
  • Αξιολογούν προκλήσεις της διεπιστημονικής ομάδας, ζητήματα και διαφωνίες που ανακύπτουν και να εφαρμόζουν σχετικές στρατηγικές αντιμετώπισης
  • Περιγράφουν το ρόλο της διεπιστημονικής ομάδας σε σχολικά περιβάλλοντα
  • Περιγράφουν το ρόλο μιας διεπιστημονικής ομάδας πρώιμης παρέμβασης
  • Κατανοούν το ρόλο του παιδοψυχιάτρου
  • Κατανοούν το ρόλο του παιδιάτρου
  • Κατανοούν το ρόλο του ψυχολόγου
  • Κατανοούν το ρόλο του λογοθεραπευτή
  • Κατανοούν το ρόλο του εργοθεραπευτή
  • Κατανοούν το ρόλο του διατροφολόγου

 

Περιεχόμενο Μαθήματος

  1. Διεπιστημονική ομάδα: Εννοιολογικές διασαφηνίσεις και ορισμοί
  2. Η διαδρομή της διεπιστημονικότητας στον χρόνο
  3. Η εκπαίδευση στη διεπιστημονικότητα
  4. Διεπιστημονικότητα και ΔΑΦ, αναγκαιότητα ύπαρξης
  5. Επαγγελματίες που συμμετέχουν στη διεπιστημονική ομάδα
  6. Μοντέλο έξι βημάτων για τη σύσταση μιας διεπιστημονικής ομάδας για ένα παιδί με ΔΑΦ και μελέτη περίπτωσης
  7. Η λειτουργία της διεπιστημονικής ομάδας: καλές πρακτικές, χαρακτηριστικά μιας αποτελεσματικής διεπιστημονικής ομάδας, κατευθυντήριες οδηγίες για τη διεπιστημονική συνεργασία
  8. Προκλήσεις της διεπιστημονικής ομάδας, ζητήματα και διαφωνίες που ανακύπτουν και στρατηγικές αντιμετώπισης
  9. Ειδικές κατηγορίες διεπιστημονικών ομάδων: διεπιστημονική ομάδα πρώιμης παρέμβασης, διεπιστημονική ομάδα σε σχολικά περιβάλλοντα
  10. Ο ρόλος του παιδοψυχιάτρου
  11. Ο ρόλος του παιδιάτρου
  12. Ο ρόλος του ψυχολόγου
  13. Ο ρόλος του λογοθεραπευτή
  14. Ο ρόλος του εργοθεραπευτή
  15. Ο ρόλος του διατροφολόγου