Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
- Αναγνωρίζουν τις εννοιολογικές διασαφηνίσεις και τους ορισμούς που σχετίζονται με τη διεπιστημονικότητα
- Περιγράφουν την ιστορική πορεία της διεπιστημονικότητας μέσα στο χρόνο
- Ανακαλύπτουν εκπαιδευτικές πρακτικές και προγράμματα που αφορούν τη διεπιστημονικότητα
- Τεκμηριώνουν την αναγκαιότητα ύπαρξης μιας διεπιστημονικής ομάδας για άτομα με ΔΑΦ
- Περιγράφουν τις ειδικότητες που σχετίζονται με τη διεπιστημονική ομάδα στη ΔΑΦ και να εξηγούν το ρόλο καθεμιάς από αυτές
- Αναλύουν το μοντέλο έξι βημάτων για τη σύσταση μιας διεπιστημονικής ομάδας για ένα παιδί με ΔΑΦ
- Εφαρμόζουν το μοντέλο των έξι βημάτων σε μελέτες περίπτωσης
- Εντοπίζουν και να εφαρμόζει καλές πρακτικές και κατευθυντήριες οδηγίες για τη διεπιστημονική συνεργασία
- Αξιολογούν προκλήσεις της διεπιστημονικής ομάδας, ζητήματα και διαφωνίες που ανακύπτουν και να εφαρμόζουν σχετικές στρατηγικές αντιμετώπισης
- Περιγράφουν το ρόλο της διεπιστημονικής ομάδας σε σχολικά περιβάλλοντα
- Περιγράφουν το ρόλο μιας διεπιστημονικής ομάδας πρώιμης παρέμβασης
- Κατανοούν το ρόλο του παιδοψυχιάτρου
- Κατανοούν το ρόλο του παιδιάτρου
- Κατανοούν το ρόλο του ψυχολόγου
- Κατανοούν το ρόλο του λογοθεραπευτή
- Κατανοούν το ρόλο του εργοθεραπευτή
- Κατανοούν το ρόλο του διατροφολόγου
Περιεχόμενο Μαθήματος
- Διεπιστημονική ομάδα: Εννοιολογικές διασαφηνίσεις και ορισμοί
- Η διαδρομή της διεπιστημονικότητας στον χρόνο
- Η εκπαίδευση στη διεπιστημονικότητα
- Διεπιστημονικότητα και ΔΑΦ, αναγκαιότητα ύπαρξης
- Επαγγελματίες που συμμετέχουν στη διεπιστημονική ομάδα
- Μοντέλο έξι βημάτων για τη σύσταση μιας διεπιστημονικής ομάδας για ένα παιδί με ΔΑΦ και μελέτη περίπτωσης
- Η λειτουργία της διεπιστημονικής ομάδας: καλές πρακτικές, χαρακτηριστικά μιας αποτελεσματικής διεπιστημονικής ομάδας, κατευθυντήριες οδηγίες για τη διεπιστημονική συνεργασία
- Προκλήσεις της διεπιστημονικής ομάδας, ζητήματα και διαφωνίες που ανακύπτουν και στρατηγικές αντιμετώπισης
- Ειδικές κατηγορίες διεπιστημονικών ομάδων: διεπιστημονική ομάδα πρώιμης παρέμβασης, διεπιστημονική ομάδα σε σχολικά περιβάλλοντα
- Ο ρόλος του παιδοψυχιάτρου
- Ο ρόλος του παιδιάτρου
- Ο ρόλος του ψυχολόγου
- Ο ρόλος του λογοθεραπευτή
- Ο ρόλος του εργοθεραπευτή
- Ο ρόλος του διατροφολόγου