Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
- Περιγράφουν το γενικό εξελικτικό πλαίσιο του ατόμου
- Περιγράφουν τα βασικά μοντέλα παιδικής ψυχοπαθολογίας
- Περιγράφουν βασικές έννοιες κα όρους της εξελικτικής ψυχοπαθολογίας
- Κατανοούν τη φυσιολογική ανάπτυξη του παιδιού και του εφήβου (προσκόλληση, ηθική, γνωστική και σεξουαλική ανάπτυξη, σχέσεις συνομηλίκων)
- Κατανοούν την έννοια των οροσήμων νευροανάπτυξης
- Διακρίνουν τα αναπτυξιακά ορόσημα στη βρεφική παιδική και σχολική ηλικία
- Περιγράφουν βασικές έννοιες και όρους της παιδικής και εφηβικής ψυχοπαθολογίας
- Αναγνωρίζουν τη βασική συμπτωματολογία στις νευροαναπτυξιακές διαταραχές, τους τρόπους αξιολόγησης και τις μεθόδους παρέμβασης
- Αναγνωρίζουν τη βασική συμπτωματολογία στο φάσμα σχιζοφρένειας και άλλες ψυχωτικές διαταραχές στην παιδική και εφηβική ηλικία, τους τρόπους αξιολόγησης και τις μεθόδους παρέμβασης
- Αναγνωρίζουν τη βασική συμπτωματολογία στις διπολικές και συνδεόμενες διαταραχές στην παιδική και εφηβική ηλικία, τους τρόπους αξιολόγησης και τις μεθόδους παρέμβασης
- Αναγνωρίζουν τη βασική συμπτωματολογία στις καταθλιπτικές διαταραχές στην παιδική και εφηβική ηλικία, τους τρόπους αξιολόγησης και τις μεθόδους παρέμβασης
- Αναγνωρίζουν τη βασική συμπτωματολογία στις αγχώδεις διαταραχές στην παιδική και εφηβική ηλικία, τους τρόπους αξιολόγησης και τις μεθόδους παρέμβασης
- Αναγνωρίζουν και να σχεδιάζουν μια παρέμβαση για τις διαταραχές της αυτοεικόνας και της αυτοεκτίμησης σε παιδιά και εφήβους
- Αναγνωρίζουν τη βασική συμπτωματολογία στις ιδεοψυχαναγκαστικές και συνδεόμενες διαταραχές στην παιδική και εφηβική ηλικία, τους τρόπους αξιολόγησης και τις μεθόδους παρέμβασης
- Αναγνωρίζουν τη βασική συμπτωματολογία στις διαταραχές συνδεόμενες με τραύμα και στρεσογόνους παράγοντες στην παιδική και εφηβική ηλικία, τους τρόπους αξιολόγησης και τις μεθόδους παρέμβασης
- Εντοπίζουν ζητήματα κακοποίησης και παραμέλησης και να σχεδιάζουν σχετικές παρεμβάσεις
- Αναγνωρίζουν τη βασική συμπτωματολογία στις αποσυνδετικές διαταραχές στην παιδική και εφηβική ηλικία, τους τρόπους αξιολόγησης και τις μεθόδους παρέμβασης
- Αναγνωρίζουν τη βασική συμπτωματολογία στις διαταραχές σωματικών συμπτωμάτων και συνδεόμενες διαταραχές στην παιδική και εφηβική ηλικία, τους τρόπους αξιολόγησης και τις μεθόδους παρέμβαση
- Αναγνωρίζουν τη βασική συμπτωματολογία στις διαταραχές σίτισης και πρόσληψης τροφής στην παιδική και εφηβική ηλικία, τους τρόπους αξιολόγησης και τις μεθόδους παρέμβασης
- Αναγνωρίζουν τη βασική συμπτωματολογία στις διαταραχές της απέκκρισης στην παιδική και εφηβική ηλικία, τους τρόπους αξιολόγησης και τις μεθόδους παρέμβασης
- Αναγνωρίζουν τη βασική συμπτωματολογία στις διαταραχές ύπνου-αφύπνισης στην παιδική και εφηβική ηλικία, τους τρόπους αξιολόγησης και τις μεθόδους παρέμβασης
- Περιγράφουν τη σεξουαλική ανάπτυξη στην παιδική και εφηβική ηλικία, να αναγνωρίζουν τη βασική συμπτωματολογία της δυσφορίας γένους και των παραφιλικών διαταραχών
- Αναγνωρίζουν τη βασική συμπτωματολογία στις διασπαστικές διαταραχές διαγωγής, διαταραχές ελέγχου των παρορμήσεων και της διαγωγής στην παιδική και εφηβική ηλικία, τους τρόπους αξιολόγησης και τις μεθόδους παρέμβασης
- Αναγνωρίζουν τη βασική συμπτωματολογία στις συνδεόμενες με ουσίες διαταραχές και εθιστικές διαταραχές στην παιδική και εφηβική ηλικία, τους τρόπους αξιολόγησης και τις μεθόδους παρέμβασης
- Αναγνωρίζουν την αυτοκτονική και αυτοτραυματιστική συμπεριφορά στην παιδική και εφηβική ηλικία, καθώς και τα χαρακτηριστικά διαταραχών προσωπικότητας πριν την ενηλικίωση, τους τρόπους αξιολόγησης και τις μεθόδους παρέμβασης
Περιεχόμενο Μαθήματος
- Το γενικό εξελικτικό πλαίσιο του ατόμου
- Μοντέλα παιδικής ψυχοπαθολογίας (ιατρικό, συμπεριφορικό, γνωστικό, ψυχαναλυτικό, συστημικό-οικογενειακό)
- Εξελικτική ψυχοπαθολογία
- Η φυσιολογική ανάπτυξη του παιδιού και του εφήβου (προσκόλληση, ηθική, γνωστική και σεξουαλική ανάπτυξη, σχέσεις συνομηλίκων)
- Η έννοια των οροσήμων νευροανάπτυξης
- Αναπτυξιακά ορόσημα στη βρεφική παιδική και σχολική ηλικία
- Παιδική και εφηβική ψυχοπαθολογία: μια εισαγωγή
- Νευροαναπτυξιακές διαταραχές: Νοητική αδυναμία (νοητική αναπτυξιακή διαταραχή), διαταραχές της επικοινωνίας, διαταραχή ελλειμματικής προσοχής/υπερκινητικότητας, ειδική μαθησιακή διαταραχή, κινητικές διαταραχές, διαταραχές των μυοσπασμάτων (τικ)
- Φάσμα σχιζοφρένειας και άλλες ψυχωτικές διαταραχές στην παιδική και εφηβική ηλικία
- Διπολικές και συνδεόμενες διαταραχές στην παιδική και εφηβική ηλικία
- Καταθλιπτικές διαταραχές στην παιδική και εφηβική ηλικία
- Αγχώδεις διαταραχές στην παιδική και εφηβική ηλικία
- Διαταραχές της αυτοεικόνας και της αυτοεκτίμησης σε παιδικά και εφήβους
- Ιδεοψυχαναγκαστικές και συνδεόμενες διαταραχές στην παιδική και εφηβική ηλικία
- Διαταραχές συνδεόμενες με τραύμα και στρεσογόνους παράγοντες στην παιδική και εφηβική ηλικία
- Κακοποίηση και παραμέληση στην παιδική και εφηβική ηλικία
- Αποσυνδετικές διαταραχές στην παιδική και εφηβική ηλικία
- Διαταραχές σωματικών συμπτωμάτων και συνδεόμενες διαταραχές στην παιδική και εφηβική ηλικία
- Διαταραχές σίτισης και πρόσληψης τροφής στην παιδική και εφηβική ηλικία
- Διαταραχές της απέκκρισης στην παιδική και εφηβική ηλικία
- Διαταραχές ύπνου-αφύπνισης στην παιδική και εφηβική ηλικία
- Σεξουαλική ανάπτυξη στην παιδική και εφηβική ηλικία, δυσφορία γένους και παραφιλικές διαταραχές
- Διασπαστικές διαταραχές διαγωγής, διαταραχές ελέγχου των παρορμήσεων και της διαγωγής στην παιδική και εφηβική ηλικία
- Συνδεόμενες με ουσίες διαταραχές και εθιστικές διαταραχές στην παιδική και εφηβική ηλικία
- Αυτοκτονικότητα και αυτοτραυματισμοί στην παιδική και εφηβική ηλικία, χαρακτηριστικά διαταραχών προσωπικότητας πριν την ενηλικίωση
- Φαρμακευτικές επιλογές και παρεμβάσεις στη ΔΑΦ
- Παιδιατρική ψυχολογία: οι επιπτώσεις της χρόνιας ασθένειας, σωματική ασθένεια και εγκεφαλική βλάβη