Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
- Περιγράφουν την ιστορική διαδρομή ΔΑΦ από πριν τη δεκαετία του 1940 έως και τη δεκαετία του 1990
- Διατυπώνουν αξιολογικές κρίσεις σχετικά με την άποψη ότι το εμβόλιο ιλαράς-ερυθράς-παρωτίτιδας σχετίζεται με τη ΔΑΦ
- Προσδιορίζουν τους βασικούς γενετικούς παράγοντες που σχετίζονται με τη ΔΑΦ
- Προσδιορίζουν τους βασικούς προγεννητικούς, περιγεννητικούς και παράγοντες μετά τη γέννηση (περιβαλλοντικούς) και οικογενειακούς παράγοντες που συνδέονται με τη ΔΑΦ
- Διακρίνουν το ρόλο της γενετικής στη ΔΑΦ και τη μεθοδολογία αυτής
- Αναγνωρίζουν τα γενετικά σύνδρομα που εμφανίζουν θετική συσχέτιση με τη ΔΑΦ
- Κατανοούν το ρόλο των βιοδεικτών στη ΔΑΦ
Περιεχόμενο Μαθήματος
- Ιστορική διαδρομή ΔΑΦ : πριν τη δεκαετία του 1940, οι δεκαετίες 1940-1950, οι δεκαετίες 1960-1980, η δεκαετία του 1990 και το εμβόλιο ιλαράς-ερυθράς-παρωτίτιδας
- Οι αιτίες στη ΔΑΦ : εισαγωγικά στοιχεία
- Γενετικοί παράγοντες
- Προγεννητικοί παράγοντες (ηλικίες γονέων, ψυχική και σωματική υγεία της μητέρας)
- Περιγεννητικοί παράγοντες (κατανάλωση φαρμάκων από τη μητέρα, έκθεση της μητέρας σε περιβαλλοντικούς παράγοντες, λοιμώξεις κατά την κύηση, επιπλοκές κατά τον τοκετό)
- Παράγοντες μετά τη γέννηση (περιβαλλοντικοί)
- Οικογενειακοί παράγοντες (οικογενειακό ιατρικό ιστορικό)
- Γενετική της ΔΑΦ (μελέτες συσχέτισης σε επίπεδο γονιδιώματος, Αλληλουχία Whole-Exome)
- Μεθοδολογία της γενετικής της ΔΑΦ
- Γενετικά σύνδρομα που εμφανίζουν θετική συσχέτιση με ΔΑΦ
- Νέοι βιοδείκτες για τη ΔΑΦ εισαγωγή στην επιδημιολογία: βασικές έννοιες, παράδειγμα τυπικής επιδημιολογικής διερεύνησης