Απόφοιτοι

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του ΔΠΜΣ, οι απόφοιτοι αυτού θα είναι σε θέσει να προετοιμαστούν για την συμμετοχή τους σε μεταπτυχιακές σπουδές διδακτορικού επιπέδου (Επίπεδο EQF 8), ενώ θα μπορούν να συνεισφέρουν με επιτυχία και να εργαστούν και σε φορείς σχετικούς με την ΔΑΦ, όπως:

  • Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ)
  • Σχολικές μονάδες γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, όπου φοιτούν μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
  • Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ)
  • Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας, κ.ά.

 

Οι απόφοιτοι του ΔΠΜΣ ανάλογα και με την ειδίκευση που θα ακολουθήσουν:  

  • θα διαθέτουν εξοικείωση και γνώση για τα σχετικά με τη ΔΑΦ επιδημιολογικά δεδομένα, καθώς και για ζητήματα δημόσιας υγείας και παράγοντες που συνδέονται με τη ΔΑΦ
  • θα είναι σε θέση να αναπτύσσουν δεξιότητες κριτικής αποτίμησης της αρθρογραφίας και δεξιότητες συγγραφής διαφορετικών τύπων μελετών. 
  • θα διαθέτουν εξοικείωση και γνώση για τα βασικά χαρακτηριστικά και τη συμπτωματολογία της ΔΑΦ και θα κατανοούν το νευροβιολογικό υπόβαθρό της. 
  • θα είναι σε θέση να περιγράφουν τα αναπτυξιακά ορόσημα, καθώς και τις βασικές ψυχοπαθολογικές οντότητες στην παιδική και την εφηβική ηλικία.
  • θα μπορούν να επιδεικνύουν δεξιότητες διερεύνησης των δυναμικών των οικογενειών παιδιών με ΔΑΦ, των προβλημάτων που μπορεί να ανακύψουν, των συναισθηματικών και άλλων δυσκολιών των γονέων και αδελφών, καθώς και σχετικές δεξιότητες παρέμβασης στις παραπάνω καταστάσεις. 
  • θα μπορούν να κατανοούν την οικογένεια παιδιού με ΔΑΦ και να εφαρμόζουν τις αρχές συνηγορίας, συμβουλευτικής για τις οικογένειες με παιδί με ΔΑΦ, ενισχύοντας και ενδυναμώνοντας τους γονείς και τα αδέλφια. 
  • θα είναι σε θέση να αξιολογούν σύμφωνα με την ειδικότητά τους μαθητές/τριες με ΔΑΦ και να σχεδιάζουν στοχευμένα, ατομικά διδακτικά δομημένα και διαφοροποιημένα, ενταξιακά παιδαγωγικά προγράμματα παρέμβασης ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (ΣΑΔΕΠΕΑΕ) βάσει των αναγκών και των δυνατοτήτων τους, τόσο εντός σχολικού πλαισίου, όσο και σε διαφορετικά κλινικά πλαίσια. 
  • θα είναι σε θέση να αναπτύσσουν ικανότητες αξιοποίησης των προγραμμάτων παρέμβασης σύμφωνα με τις αρχές και τη φιλοσοφία του Πλαισίου του Αναλυτικού Προγράμματος Ειδικής Αγωγής (ΠΑΠΕΑ) και βάσει των αναγκών των ατόμων με ΔΑΦ. 
  • θα είναι σε θέση να αξιολογούν αναλυτικά προγράμματα σπουδών στην εκπαίδευση και να οργανώνουν σύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης για τα παιδιά με ΔΑΦ. 
  • θα είναι σε θέση να αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες για τον σχεδιασμό καινοτόμων εφαρμογών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση. 
  • θα μπορούν να οργανώνουν σχολικές τάξεις και σχολικές μονάδες φιλικές προς τη ΔΑΦ, σύμφωνα με τα διεθνή δεδομένα και πρακτικές. 
  • θα μπορούν να αλληλοεπιδρούν αποτελεσματικά με ένα ευρύ φάσμα ειδικών από διαφορετικές ειδικότητες και επιστημονικά πεδία. 
  • θα είναι σε θέση να κατανοούν τη λειτουργία και τις αρχές μιας αποτελεσματικής διεπιστημονικής ομάδας σε εκπαιδευτικά και κλινικά πλαίσια. 
  • θα μπορούν να περιγράφουν τα διαγνωστικά κριτήρια, τις συνοδές δυσκολίες και ελλείμματα, καθώς και για τις δυσκολίες στη συμπεριφορά στη ΔΑΦ. 
  • θα μπορούν να χρησιμοποιούν κλινικά εργαλεία για τη διάγνωση της ΔΑΦ. 
  • θα είναι σε θέση να εφαρμόζουν κλινικές παρεμβάσεις στη ΔΑΦ, στηριζόμενοι σε θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις στη διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς. 
  • θα μπορούν να αναγνωρίζουν τα βασικά ζητήματα που σχετίζονται με την ενήλικη ζωή των ατόμων με ΔΑΦ και να σχεδιάσουν παρεμβάσεις σχετικές με την προαγωγή της υγείας και της αυτονομίας τους. 
  • θα είναι σε θέση να αξιολογούν ζητήματα που άπτονται της ηθικής φιλοσοφίας στον τομέα της υγείας και ζητήματα προστασίας προσωπικών δεδομένων. 
  • θα είναι σε θέση να υλοποιούν τεχνολογικές λύσεις και ερευνητικό έργο αιχμής, ώστε να εξυπηρετηθούν οι πλέον ευάλωτες περιοχές και πληθυσμοί. 
  • θα μπορούν να αναπτύσσουν ισχυρές επικοινωνιακές και διαπροσωπικές δεξιότητες. 
  • θα είναι σε θέση να ηγούνται, να κινητοποιούν άλλους, να σχεδιάζουν και να επιφέρουν αλλαγές με στόχο την ποιοτικότερη παροχή φροντίδας υγείας, εκπαίδευσης και αγωγής στον συγκεκριμένο πληθυσμό.

 

Επιπλέον, οι απόφοιτοι του ΔΠΜΣ μπορούν να ενημερώνονται για τις εξελίξεις και τις νέες δραστηριότητες του προγράμματος από την ιστοσελίδα του, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσής του, αλλά και από τις διαδικασίες του Συλλόγου Αποφοίτων του. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για τον Σύλλογο Αποφοίτων του ΔΠΜΣ μέσω της παρακάτω φόρμας.

 

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος Συλλόγου Αποφοίτων ΔΠΜΣ