Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
- Αναγνωρίζει τα βασικά διαγνωστικά εγχειρίδια, συστήματα για τη διάγνωση ψυχικών διαταραχών (DSM, ICD)
- Εντοπίζει τις αλλαγές στα διαγνωστικά εγχειρίδια σε σχέση με τη ΔΑΦ
- Περιγράφει και να εφαρμόζει μια επιστημονικά τεκμηριωμένη διαγνωστική προσέγγιση της ΔΑΦ σε όλες τις ηλικιακές φάσεις (Βρεφική και πρώτη παιδική ηλικία, Προσχολική ηλικία, Σχολική ηλικία, Ενήλικοι)
- Περιγράφει και να εφαρμόζει εργαλεία προσυμπτωματικού ελέγχου της ΔΑΦ στην πρώτη παιδική ηλικία (Γενικός αναπτυξιακός έλεγχος, Προσυμπτωματικός έλεγχος πρώτου επιπέδου, Προσυμπτωμτικός έλεγχος δεύτερου επιπέδου)
- Ορίζει την έννοια της συννοσηρότητας
- Προσδιορίζει και περιγράφει τις βασικές σωματικές και νευρολογικές συννοσηρότητες που συναντώνται στη ΔΑΦ (Επιληψία, Νοητική αδυναμία, Διαταραχές ύπνου, Διαταραχές του γαστρεντερικού συστήματος, Ανοσολογικές διαταραχές, Διαταραχές των αισθήσεων, Διαταραχές του μεταβολισμού, Ορμονικές διαταραχές)
- Προσδιορίζει και περιγράφει τις βασικές ψυχικές συννοσηρότητες (γενική ψυχιατρική συννοσηρότητα, αγχώδεις διαταραχές, ιδεοψυχαναγκαστικές διαταραχές και συνδεόμενες διαταραχές, διαταραχές διάθεσης, αυτοκτονικότητα και αυτοκτονικός ιδεασμός, διαταραχή ελλειμματικής προσοχής/υπερκινητικότητας, φάσμα σχιζοφρένειας και άλλες ψυχωτικές διαταραχές, διαταραχές διατροφής, δυσφορία γένους, διαταραχές προσωπικότητας, άλλες ψυχικές διαταραχές)
- Προσδιορίζει και περιγράφει τις βασικές διαταραχές της συμπεριφοράς (διασπαστικές διαταραχές, διαταραχές ελέγχου των παρορμήσεων και της διαγωγής)
- Εντοπίζει ιστορικά ζητήματα σχετικά με τις ψυχικές συννοσηρότητες και αιτιολογικές διαδρομές για την εκδήλωσή τους
- Περιγράφει και εφαρμόζει εργαλεία για την αξιολόγηση των ψυχικών συννοσηροτήτων.
- Αναγνωρίζει τις συννοσηρότητες ανάλογα με το αναπτυξιακό στάδιο (παιδιά και έφηβοι, ενήλικοι)
Περιεχόμενο Μαθήματος
- Διαγνωστικά εγχειρίδια, συστήματα για τη διάγνωση ψυχικών διαταραχών (DSM, ICD)
- ΔΑΦ και αλλαγές στα διαγνωστικά εγχειρίδια
- Διαγνωστική προσέγγιση της ΔΑΦ (Βρεφική και πρώτη παιδική ηλικία, Προσχολική ηλικία, Σχολική ηλικία, Ενήλικοι)
- Εργαλεία προσυμπτωματικού ελέγχου της ΔΑΦ στην πρώτη παιδική ηλικία (Γενικός αναπτυξιακός έλεγχος, Προσυμπτωματικός έλεγχος πρώτου επιπέδου, Προσυμπτωμτικός έλεγχος δεύτερου επιπέδου)
- Εισαγωγικά στοιχεία, Ορισμός συννοσηρότητας
- Σωματικές και νευρολογικές διαταραχές
6.1. Επιληψία
6.2. Νοητική αδυναμία
6.3. Διαταραχές ύπνου
6.4. Διαταραχές του γαστρεντερικού συστήματος
6.5. Ανοσολογικές διαταραχές
6.6. Διαταραχές των αισθήσεων
6.7. Διαταραχές του μεταβολισμού
6.8. Ορμονικές διαταραχές
- Ψυχικές διαταραχές και διαταραχές της συμπεριφοράς
7.1. Ιστορικά ζητήματα σχετικά με τις συννοσηρότητες
7.2. Αιτιολογικές διαδρομές για την εκδήλωση συννοσηροτήτων στη ΔΑΦ
7.3. Διαγνωστικά εργαλεία και ψυχικές συννοσηρότητες
7.4. Ψυχικές διαταραχές (γενική ψυχιατρική συννοσηρότητα, αγχώδεις διαταραχές, ιδεοψυχαναγκαστικές διαταραχές και συνδεόμενες διαταραχές, διαταραχές διάθεσης, αυτοκτονικότητα και αυτοκτονικός ιδεασμός, διαταραχή ελλειμματικής προσοχής/υπερκινητικότητας, φάσμα σχιζοφρένειας και άλλες ψυχωτικές διαταραχές, διαταραχές διατροφής, δυσφορία γένους, διαταραχές προσωπικότητας, άλλες ψυχικές διαταραχές)
7.5. Διαταραχές της συμπεριφοράς (διασπαστικές διαταραχές, διαταραχές ελέγχου των παρορμήσεων και της διαγωγής)
7.6. Συννοσηρότητες ανάλογα με το αναπτυξιακό στάδιο (παιδιά και έφηβοι, ενήλικοι)