Η Λειτουργία της Διεπιστημονικής Ομάδας για Μαθητές/τριες με Δ.Α.Φ. στην Εκπαίδευση: Ατομική και Κοινοτική Παρέμβαση

Κωδικός Μαθήματος:

ΜΥ (Ι) 2.5

Εξάμηνο:

Ειδίκευση 1

Κατηγορία:

ΜΕ

Ώρες:

39

Μονάδες ECTS:

6


Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  • Αναγνωρίζουν τις εννοιολογικές διασαφηνίσεις και τους ορισμούς που σχετίζονται με τη διεπιστημονικότητα
  • Περιγράφουν την ιστορική πορεία της διεπιστημονικότητας μέσα στο χρόνο
  • Ανακαλύπτουν εκπαιδευτικές πρακτικές και προγράμματα που αφορούν τη διεπιστημονικότητα
  • Τεκμηριώνουν την αναγκαιότητα ύπαρξης μιας διεπιστημονικής ομάδας για άτομα με ΔΑΦ
  • Ονοματίζουν τις ειδικότητες που σχετίζονται με τη διεπιστημονική ομάδα στη ΔΑΦ και να εξηγούν το ρόλο καθεμιάς από αυτές
  • Αναλύουν το μοντέλο έξι βημάτων για τη σύσταση μιας διεπιστημονικής ομάδας για ένα παιδί με ΔΑΦ
  • Εφαρμόζουν το μοντέλο των έξι βημάτων σε μελέτες περίπτωσης
  • Εντοπίζουν και να εφαρμόζουν καλές πρακτικές και κατευθυντήριες οδηγίες για τη διεπιστημονική συνεργασία
  • Αξιολογούν προκλήσεις της διεπιστημονικής ομάδας, ζητήματα και διαφωνίες που ανακύπτουν και να εφαρμόζουν σχετικές στρατηγικές αντιμετώπισης
  • Περιγράφουν το ρόλο της διεπιστημονικής ομάδας σε σχολικά περιβάλλοντα
  • Κατανοούν το ρόλο του ειδικού παιδαγωγού/εκπαιδευτικού
  • Κατανοούν το ρόλο του ψυχολόγου
  • Κατανοούν το ρόλο του λογοθεραπευτή
  • Κατανοούν το ρόλο του εργοθεραπευτή
  • Κατανοούν τη χρησιμότητα άλλων επαγγελματιών υγείας

 

Περιεχόμενο Μαθήματος

  1. Διεπιστημονική ομάδα: Εννοιολογικές διασαφηνίσεις και ορισμοί
  2. Η διαδρομή της διεπιστημονικότητας στον χρόνο
  3. Η εκπαίδευση στη διεπιστημονικότητα
  4. Διεπιστημονικότητα και ΔΑΦ, αναγκαιότητα ύπαρξης
  5. Επαγγελματίες που συμμετέχουν στη διεπιστημονική ομάδα
  6. Μοντέλο έξι βημάτων για τη σύσταση μιας διεπιστημονικής ομάδας για ένα παιδί με ΔΑΦ και μελέτη περίπτωσης
  7. Η λειτουργία της διεπιστημονικής ομάδας: καλές πρακτικές, χαρακτηριστικά μιας αποτελεσματικής διεπιστημονικής ομάδας, κατευθυντήριες οδηγίες για τη διεπιστημονική συνεργασία
  8. Προκλήσεις της διεπιστημονικής ομάδας, ζητήματα και διαφωνίες που ανακύπτουν και στρατηγικές αντιμετώπισης
  9. Η διεπιστημονική ομάδα σε σχολικά περιβάλλοντα
  10. Ο ρόλος του ειδικού παιδαγωγού/εκπαιδευτικού
  11. Ο ρόλος του παιδιάτρου
  12. Ο ρόλος του ψυχολόγου
  13. Ο ρόλος του λογοθεραπευτή
  14. Ο ρόλος του εργοθεραπευτή
  15. Ο ρόλος του διατροφολόγου